April 24, 2024, 11:35 pm

(Видео) Летечки носач на авиони: Пентагон ја тестирашe технологијата на иднината

Поврзано

- Advertisement -
- Advertisement -

САД направија чекор во развојот на технологијата на иднината – тестиран е транспортен авион Ц-130А со експериментални беспилотни летала X-61A Gremlin. Според Американците, роевите од дронови ќе обезбедат воздушна супериорност над секој непријател. Слични проекти постојат во Русија.
Неодамнешните конфликти покажаа дека авионите без екипаж во голема мера ги потиснуваат пилотираните авиони. Беспилотните летала ја извидуваат територијата на непријателот, покажуваат кон цели, удираат и дејствуваат како комуникациски системи. Нивните предности се очигледни: тие се поевтини и животот на пилотот не е загрозен.
Проектот на Пентагон
Повеќето модерни воени беспилотни летала имаат краток дострел – тоа е тактичка авијација , а исклучок е американскиот RQ-4 Global Hawk со дострел од околу илјада километри, и затоа, по правило, контролниот центар на беспилотните летала не е далеку од борбената зона. Само уништи го и уредите ќе паднат.

Пентагон се обидува да го реши овој проблем од 2014 година, вклучувајќи го и проектот „Гремлин“ – евтини средни беспилотни летала со полуавтономен систем за контрола. Главниот услов е беспилотните летала да бидат базирани на пилотиран авион и по завршувањето на нивната борбена мисија да слетаат на носачот на авиони. Од 2018 година, технологијата се тестира врз основа на експерименталниот X-61A. Резултатот беше променлив.

Во ноември 2019 година беше проверена аеродинамиката на „Гремлин“ – под крилото на авионот, додека во јануари 2020 година дронот за прв пат се откачи од носачот и отиде во слободен лет.
Според замислата на дизајнерот, по борбената мисија, леталото без екипаж се укотвува на приклучната станица, потоа C-130A го влече со помош на кабел, а транспортниот авион го влече во товарниот простор. Сепак, сите девет обиди за враќање во базата беа неуспешни, пречеше со прекумерните земјотреси кои дури сега можеа да бидат ликвидирани.
Специфичност на Гремлин
Познати се тактичко-техничките карактеристики на Х-61А „Гремлин“. Станува збор за дрон од типот на авион со дебел труп, тесно рамно крило и турбомлазен мотор. Долг е 4,2 метри, распонот на крилата е околу 3,5 метри, додека тежината на полетувањето е 680 килограми, од кои носивоста е 66.
Досегот е 560 километри. Малиот борбен радиус е израмнет со можност за засновање на авион со долг дострел , што е модерна технологија на проектот.
„Доколку успее, американските воздухопловни сили ќе добијат целосно нови борбени способности. Ќе можеме да креваме беспилотни летала на границата на акционата зона на противвоздушна одбрана на непријателот. „Превозникот останува надвор од таа зона, а ројот беспилотни летала лансирани од него собира информации, идентификува цели и врши други функции опасни за пилотите“, рече Тим Кетер, менаџер на програмата „Гремлин“.
Според Китер, следниот чекор е тестирање на лансирање четири беспилотни летала одеднаш. Задачата на авионот е да ги собере за половина час.
Без разлика на резултатите, набљудувачите веќе почнаа да зборуваат за тактиката што ќе ја применуваат во случај на војни во иднина . Ќе користат евтини дронови во цели роеви. Според експертите, пресметката на Пентагон е едноставна. Во случај на вооружен конфликт со непријател со еднаква сила, Американците првенствено ќе имаат корист авијација. Во преден план тоа ќе бидат беспилотни летала, кои не само што ќе покажуваат кон цели и ќе штитат од електронски контрамерки, туку ќе можат да полнат гориво на авионите со пилоти.
Слично се развива и Русија
Ваквите технологии не се развиваат само во САД. Конкретно, руската компанија „Кронштад“ работи на систем за користење на рој дронови со вештачка интелигенција.
„Главниот акцент е ставен на автономијата на внатрешноста на авионот, зголемувањето на нивната интелигенција, информациската свест на беспилотните летала. Тоа им дава можност да донесат правилни одлуки со минимално човечко учество“, изјави генералниот директор на компанијата „Кронштат“, Сергеј Богатиков.
Се очекува овој ветувачки проект самостојно да ги распределува функциите – ударни, извидувачки. Во иднина, “беспилотни орда” ќе биде во можност самостојно да бараат и да го погоди одредени цели, пренесување на потребните информации на сојузничките сили.

Не е исклучено рој дронови и летечки носачи на авиони да станат задолжителни во операциите кои вклучуваат копнени, воздушни и поморски сили.
„Воено-транспортниот авион е способен да натовари многу мали дронови и со нив да врши функции на крилест штаб“, смета Виктор Мураховски, уредник на списанието „Арсенал на татковината“.

Беспилотните летала ќе можат да се вратат во носачот на авиони (да наполнат гориво), а потоа да одат во борбена мисија. Доколку „Гремлин“ не најде одредена мета, тој се враќа.
Сепак, според овој експерт, оваа технологија има и свои недостатоци. Главната ранливост е авионот носач.
„За да потоне носачот на авиони потребно е да се пробијат противвоздушните и противракетните линии на неговата придружба. Една противвоздушна ракета е доволна за уништување транспортен авион“, објаснува Мураховски и потсетува дека рускиот С-400 погодува цели на оддалеченост до 400 километри.
На тој начин, вели експертот, може да се војува само со противник без развиен систем за ПВО, на пример, против терористи. Меѓутоа, ако го земеме примерот на Авганистан, американските беспилотни летала таму имаа многу мал ефект врз ситуацијата во целина.

Latest News

Богата агенда:Со кого ќе се сретнат денес Ковачевски и Османи во Софија?

Владата ја објави денешната агенда на Премиерот Ковачевски, министерот за надворешни работи, Бујар Османи и останатиот владин состав. "Вечерва заврши...

More Articles Like This