Ќе го промени лицето на градот: Како ќе изгледа белградското метро?

Поврзано

- Advertisement -
- Advertisement -

Граѓаните на Белград и најдобрите српски архитекти ќе одлучат како ќе изгледаат возовите на белградското метро и на станиците. Сите станици ќе бидат различни и ќе ја раскажуваат приказната за историјата на тие простори, историјата на Србија, открива за Спутник заменик-градоначалникот на Белград, Горан Весиќ.

Разговаравме со него по штотуку завршената средба во париската компанија Алстом, која предложи четири идејни решенија за изгледот на белградското метро, ​​инспирирани од националните бои на Србија и реките Белград.

Весиќ разговарал за деталите за трговскиот договор за опремување на метрото со претставниците на таа компанија, велејќи дека тој треба да биде потпишан наесен, дека е исклучително задоволен од предложените решенија на Алстом, чие биро за дизајн е едно од најдобрите во светот, со дизајнирани метроа во стотици градови.

Но, станува збор само за предложените решенија, граѓаните на Белград ќе гласаат за едно од четирите најдобро понудени и со тоа сами ќе одлучат со кое метро ќе се возат.

„Голема презентација ќе биде направена на Плоштадот на Републиката, каде што граѓаните ќе бидат во можност да го видат комплетниот проект, како ќе изгледа метрото, таниците, линиите по кои ќе сообраќаа.

 

Тој потсетува дека планот е изградбата да започне до крајот на оваа година. Тој додава дека во моментов се подготвува да ја посети управата на париското метро со српската делегација, во која се и министерот за финансии Синиша Мали и министерот за градежништво, транспорт и инфраструктура Томислав Момировиќ. Таму, тие ќе разговараат за своите искуства со раководството, што треба да избегнуваме, кои проблеми можат да се појават за време на изградбата.

Горан Весиќ, Синиша Мали и Томислав Момировиќ на средба со домаќините во Елисејската палата.

„Вечерва патуваме за Лион, каде во среда имаме состанок со компанијата што дизајнира, но и посета на линиското метро, кое е многу поблиску до Белград, бидејќи Лион е многу помал град од Париз, тој е повеќе сличен до Белград“, вели Весиќ.

Тој за Спутник открива дека дизајнерите од Франција направиле две идејни решенија за изгледот на белградското метро.

„Постојат две решенија со национални симболи, и две на темата реки. Француски дизајнери играа со Дунав и Сава, тоа беше инспиративно за нив, бидејќи нема многу градови во светот што лежат на две меѓународни реки, како е случај со Белград“.

Француските дизајнери играа со Дунав и Сава, тоа беше инспиративно за нив, бидејќи нема многу градови во светот што лежат на две меѓународни реки, како што е случајот со Белград.

Заменик-градоначалникот додава дека е исклучително возбуден, бидејќи дојде време Белград навистина да го изгради она за што сонуваше со децении.

„Знам дека повеќето граѓани не веруваат, подземната железница чека повеќе од 50 години, тоа беше ветено за прв пат одамна, нема градоначалник што не го спомна. Белград порано беше во подобро финансиска состојба, но ова е првпат да дојдеме да не го градиме метро.цВелам сега, на 1 јануари 2028 година, граѓаните ќе ја возат првата линија на метро, ​​а другата да биде паралелна работа ќе заврши до 2030 година. Тогаш Белград ќе има повеќе од 40 километри подземна железница, тоа целосно ќе го промени нашиот живот“, вели Весиќ.

Тој додава дека главниот град истовремено ќе гради нови линии на возот Бг, градската железница, која заедно со метрото формира една целина. Планот е да се изградат скоро 70 километри нови линии.

„Работиме на 27 километри нови трамвајски шини, во 2030 година доминантен превоз во Белград ќе биде железницата. Haveе имаме метрото што е целосно независно, бугарски воз и трамвај, што драматично ќе го намали бројот на автобуси и, секако, загадувањето, што е исклучително важно”, рече Горан Весиќ.

Состанок во Алстом, чие биро за дизајн, како едно од најдобрите во светот, дизајнираше метроа во стотици градови.
Тој објавува и конкурс за идејно решение на метро станиците, а планот е на нив да работат исклучиво српски архитекти.

“Сите станици, од нив 41, ќе бидат дизајнирани на поинаков начин. Ова сега се прави насекаде во светот, секоја станица зборува за тој дел од градот, за историјата на Србија. Нема да биде исто, класични станици, како што бесевме во старите подземни железници beе биде добра можност за српската архитектура, исто така ќе биде одлична референца за нашите експерти, утре да работат на вакви големи проекти насекаде во светот“, рече на крајот Горан Весиќ на интервјуто за Спутник.

Latest News

Богата агенда:Со кого ќе се сретнат денес Ковачевски и Османи во Софија?

Владата ја објави денешната агенда на Премиерот Ковачевски, министерот за надворешни работи, Бујар Османи и останатиот владин состав. "Вечерва заврши...

More Articles Like This