„Бopба“ на светските сили околу грчките пристаништа

Поврзано

- Advertisement -
- Advertisement -

Грција и Кина имаат намера да продолжат со проширување на соработката во сите области, а кинеските инвестиции во пристаништето Пиреја остануваат најдобриот пример за заемно корисна работа, подвлекоа премиерот Кирјакос Мицотакис и кинескиот претседател Кси Џинпинг на телеконференција за време на прв самит на Кина и 17 земји од Средна и Источна Европа.

Пристаништето во Пиреја, во кое државната кинеска компанија „Коско Шипинг“ ги темели своите терминали за контејнери и каде го поседува најголемиот дел од основната главнина за период од 35 + 5 години, е врата за Пекинг за побрз копнен и морски сообраќај со Европа и Азија и Стариот континент. Пекинг никогаш не криел дека сака да го прошири своето влијание на Балканот и понатаму во Европа преку „Новиот пат на свилата“. Затоа, како што нагласи претседателот Кси, неговата земја сака да работи со Грција на други аспекти на проширување на соработката.

Кинеските инвестиции во пристаништето во Атина изнесуваат околу седум милијарди евра, инвестирани се уште милијарда евра за изградба и обука на аеродромот на Крит, а бројот на кинески туристи се зголеми за 70% во последните години.

Географската позиција и морињата што ја опкружуваат ја прават Грција значаен геополитички фактор, а десетте пристаништа во државна сопственост се примамлива торта за остатокот од светот. Компании од САД, Русија, Кина, Израел, Италија, Германија веќе се преправаат или барем планираат да стигнат до пристаништата во Солун, Кавала и Волос недалеку од северната престолнина, Александрополис на северо-источен Егеј, Лаврија недалеку од Атина, пристаништето Крит, Игуменица на Јонското Море, Патра на Пелопонез … Грција влезе во приватизацијата на своите пристаништа во 2009 година, а потоа, во годините на криза и меморандуми што ја обврзаа да изврши приватизација што е можно побрзо, започна продажбата на пристаништата и избезумената потрага по инвеститори. или непостоечка инфраструктура. Така германските компании ги презедоа сите домашни аеродроми, Кинезите сакаат да изградат пристаниште за крстосувачи во Пиреја … За да се заштити, грчката држава воведе две средства за контрола во сите приватизирани пристаништа и оние што се на пат да станат такви. Ги дава на одреден временски период и бара големи инвестиции со цел да се зголеми економската корист и да се обезбеди сериозноста на инвеститорите. Во повеќето договори, државата има малцински удел и договор со други акционери што ја ограничува можноста на инвеститорот самостојно да одлучува за важни деловни трансакции.

Во Солун, поголемиот дел од основната главнина – 67 проценти – сега е контролиран од контроверзниот руски бизнисмен Иван Савидов, кому, како што пишува конзервативниот атински весник „Катимерини“, германскиот инвеститор во капитал ДИЕП неодамна му го продаде својот удел. Сепак, Американците, кои не се задоволни од ваквиот развој на ситуацијата, веќе подолго време го „гледаат“. Имено, две американски компании, како и пристаништето во Солун со новиот руско-грчки сосопственик Савидис, исто така тврдат позиции на северот на Егејот – пристаништето Александрополис и пристаништето „Филип Втори“ во Кавала. Преку американски приватни компании, но и со пари на државната финансиска корпорација на САД за меѓународен развој, САД се стремат да ги изнајмат пристаништата Александрополис, Кавала и Волос по секоја цена. Александрополис до американска страна, која веќе ја има својата воена база на Судот на Крит, многу интересно и има геополитичко значење кога станува збор за борбата со Русија за енергетска надмоќ во регионот. Американците сакаат нивната воена воздухопловна база да биде таму и да инвестираат во изградба на пловечки терминали за течен природен гас.

Latest News

Богата агенда:Со кого ќе се сретнат денес Ковачевски и Османи во Софија?

Владата ја објави денешната агенда на Премиерот Ковачевски, министерот за надворешни работи, Бујар Османи и останатиот владин состав. "Вечерва заврши...

More Articles Like This