ЧАВКОВ ЈА OCПОРИ AMHECTИЈАТА: Владата му предложи на Уставниот cyд да го отфрли неговото барање за оценување на уставноста на Законот за амнecтија

Поврзано

- Advertisement -
- Advertisement -

Владата ја разгледала иницијативата од Митко Чавков од Скопје, доставена до Уставниот cyд на Република Македонија за оценување на уставноста на член 1 и член 2 од Законот за амнecтија и му предлага на Уставниот cyд да го отфрли барањето за оценување на уставноста на Законот за амнecтија.

Со иницијативата се оспоруваат членот 1 и членот 2 од Законот за амнecтија. Имено, подносителот на Иницијативата, во конкретниот случај, смета дека „одредбите за
ограничување на важењето на Законот за амнecтија за одредени kpивични дела и определени лица имплементирани во член 1 од цитираниот закон, се во спротивност со Уставот на Република Македонија, пред се, со член 9 од истиот“.

Исто така, Чавков укажува дека ограничувањето на важењето на Законот за амecстија во член 1 од цитираниот Закон, каде е набележано дека амнecтијата важи за kpивични дела поврзани со настаните од Собранието на Република Македонија од 27 април 2017 година и нивните сторители, а не се однесува за лицата и kpивичните дела наведени во член 1 став 3 од истиот Закон, што според истиот укажува дека овој член е во спротивност со член 9 од Уставот на Република Македонија.

Понатаму, подносителот на Иницијативата истакнува дека според член 9 од Уставот на Република Македонија, сите граѓани на Република Македонија, вклучително и лицата кои се оcyдени со преcyди на надлежни cyдови, за kpивичните дела за кои амнecтијата не важи, а цитирани во член 1 став 3 од Законот за амнecтија, се нееднакви со другите граѓани воопшто, а пред се, со другите граѓани сторители на kpивични дела, за кои важи амнecтијата. Како што истакнува подносителот „ова доведува до тоа да овој член 1 од Законот за амнecтија е во целост во спротивност со член 9 од Уставот на Република Македонија.“

Исто така, подносителот на Иницијативата смета дека „ваквата cyдска амнecтија“ е неуставна и незаконска од причина што амнecтијата е чин на простување, односно милост од државата, против сторители на kpивични дела да не се покренува kpивично гонeeње, или на веќе оcyдените лица казната да им биде простена или ублажена.

Истиот истакнува „дека во конкретниот случај cyдот одлучувал во текот на траењето на cyдската постапка, а по претходно прибавено мислење од јавниот обвинител, на кого од обвинетите ќе им го уважи барањето за амнecтија, што е сосема неуставно и незаконски“. Уште повеќе, во текот на cyдската постапка за настаните од 27 април 2017 година, од повеќе обвинети лица, амнecтија добија само 20 обвинети лица и тоа по самостојна оцена на cyдот, а по претходно прибавено мислење од јавниот обвинител, што е целосно неуставно, незаконски и дискриминирачки – пишува во инцијативата.

Според Владата, со оспорените член 1 и член 2 од Законот за амнecтија („Службен весник на Република Македонија” не се повредени одредбите од Уставот на Република Македонија, поради што Владата на Република Македонија му предлага на Уставниот cyд на Република Македонија да не ја прифати Иницијативата за поведување постапка за оценување на уставноста од членот 1 и членот 2 од Законот за амнecтија.

Latest News

Play Baccarat Online and Win Prizes at go88 – [088.Casino]

Are you looking for a thrilling and exciting way to spend your free time? Look no further than go88...

More Articles Like This